Artikel Terkini

Kapel lagi syok dari kahwin?

Nak kawin susah, tapi berkapel berkepit siang malam tu boleh pulak. Aper cer? Budaya kapel-mengapel sekarang ni dah makin berakar umbi di dalam masyarakat kita. Terutamanya di IPT. Ah, tak payah kat IPT, kat sekolah pun dah menggedik nak berkapel. Siap nak bunuh diri pun ada sebab cinta ditolak. Peh, ...

Read More »

Berladang

Hari minggu ni gua takda plan nak merayap, jadi gua ambik keputusan gotong-royong kat kebun pisang member gua. Kebun yang seluas 5 ekar setengah tu memang amat luas. Memang tak terbuat kalau sorang-sorang. Gua pagi tadi bangun lambat. Pukul 9 baru terjaga. Subuh dah tentu burn. Tak tau kenapa gua ...

Read More »

Apakejadahnya Metroseksual

Pada suatu ketika dahulu, gua mempunyai sorang kawan yang amat lembab nak bersiap untuk keluar rumah. Terhegeh-hegeh mengalahkan pengantin. Dia punya masa nak bersiap tu, gua rasa tunang gua pun lagi cepat siapnya. Mujur kawan gua ni tak pakai gincu dan celak. Kalau dia pakai jugak, memang gua ambik keputusan ...

Read More »

Internet Lembab Sehingga 2 Mei

Gangguan akses internet akan dialami sehingga 2 Mei 2010 disebabkan kerja-kerja penyelenggaraan kabel telekomunikasi dasar laut. Diharapka korang semua bersabar sehingga kerja-kerja penyelenggaraan selesai. Gua tengah siap-siap nak menyelam nak gotong-royong betulkan kabel dasar laut kejap lagi ni.

Read More »

Gua dan Futsal

Majulah sukan untuk negara!-Hasbullah Awang Tiap-tiap hari Jumaat malam, gua akan turun bermain futsal bersama geng-geng juruteknik komputer daerah Kluang. Mereka (depa) yang bermain dengan gua ini adalah kebanyakannya datang dari utara tanah air. Kadang-kadang gua memang terfollow jugak dengan cara depa dok menyembang. Gaya permainan gua tidak lah begitu ...

Read More »

Kenapa Perkahwinan itu Dirumitkan?

Rencana ini ditujukan khas untuk golongan berkapel yang merancang perkahwinan. Bohsia-bohsia dan mat rempit kaki kekah lain cerita. Tahukah anda kenapa kes pembuangan bayi semakin meningkat? Mengikut analisis yang didapati melalui media tempatan, majoriti bayi-bayi yang dibuang ini adalah berbangsa Melayu dan kenapa Melayu? Kaum Melayu adalah beragama Islam dan ...

Read More »