Artikel Terkini

Unlawak The Raja Lawak

Raja Lawak dah masuk musim ke-5. Takda satu pun iklan Raja Lawak yang aku rasa lawak. Sikit pun tak. Baik iklan dalam televisyen atau surat khabar mahupun di mana sahaja, tak tau la celah mana yang lawaknya dalam iklan Raja Lawak tu. Iklan Malaysian Idol pun lagi lawak rasanya. Aku ...

Read More »

Pelan Lengkap Kapal Pengangkut Hamba

Bas mini wilayah pun lagi selesa daripada naik kapal ni. Perjalanan sure makan masa berbulan-bulan punya. Dalam pelan takda pulak nampak tandas untuk para hamba-hamba yang ditempatkan di dalam dek kapal tersebut. Dengar cerita diorang berak kencing tidor semua kat tempat yang sama diorang ditempatkan. Klik untuk embiggen – memory.loc.gov

Read More »

Bergambar

Aku suka tangkap gambar tapi aku tak suka kalau bergambar. Imej aku memang tak elok dalam foto terutama gambar yang kena posing. Sebabnya aku ni memang jenis tak pandai berposing dan bermuka tidak fotogenik (fotogedik mungkin) Aku lebih suka jikalau gambar aku ditangkap secara kandid, dimana imej aku akan kelihatan ...

Read More »

Result PMR

Di pagi yang hening semasa cuti sekolah di dalam sebuah kedai mamak, kelihatan satu table budak-budak sekolah menengah sedang mengeteh sambil menghisap rokok pumpang-pumpang mengalahkan orang tua. Seorang darinya berambut Justin Bieber. “Dah pegi tengok result PMR kat sekolah?” “Dah. Ni kami baru lepas tengok result la ni,” jawab salah ...

Read More »

Bawang Putih

Makan banyak bawang putih ni boleh buatkan ketiak berbau. Ah, bukan sahaja ketiak. Satu badan boleh berbau kalau berpeluh. Bau macam mana? Bau macam pekerja ladang dari Bangladesh. Eloknya pasal makan bawang putih ni, kata orang tua-tua, bagus untuk melancarkan aliran darah. Hal-hal aliran darah lancar ni sangat penting untuk ...

Read More »

Persiapan masuk ke Sekolah

Di sekolah teknik aku dulu, ada peraturan wajib memakai baju Melayu pada setiap hari Jumaat untuk semua pelajar Muslim. Baju Melayu putih yang lengkap bersamping ungu sekolah dan bersongkok, hitam sahaja. Songkok putih dan kopiah adalah dilarang sama sekali. Berserban memang dah tentu tak dibenarkan. Aku rasa rimas sebenarnya kena ...

Read More »