Artikel Terkini

PlaySafe

Bila menulis, ada jugak aku terasa macam nak keluarkan pendapat tentang sesuatu perkara. Pendapat aku biasanya lain daripada majoriti. Mana-mana aku pergi pun memang selalu terjadi begitu. Macam mana aku tak setuju pun dengan macam-macam perkara, aku suka senyapkan aja. Walaupun pada akhirnya aku betul. Tapi, pedulikan aje lah. Apa ...

Read More »

Raya 2010

Best sungguh bila raya dengan bini. Kalau dapat lepak pekena teh dengan seluruh member-member kat dalam Fesbuk yang sampai cecah ratus-ratus tu pun takda rasa best cenggini. Selain daripada melakukan rutin Hari Raya seperti berkunjung-kunjungan dan menonton rancangan ulangan di Astro, aku mengambil kesempatan melawat tempat-tempat bersejarah bersama bini yang ...

Read More »

When I was a Child

Tengok cerita Black Snake Moan kejap tadi, terus mood ‘blues’ datang. When I was a child,I talked like a child,I thought like a child,I reasoned like a child, When I became a man,I put aside my childish away.And now, these three remains,FAITH, HOPE & LOVE.But the greatest of these, is ...

Read More »

Kompilasi 5 Tahun Ramadhan

2005 – Bekerja sebagai pekerja pembersihan (housekeeping) di Clearwater Sanctuary Golf Resot di Batu Gajah. Berpuasa bersama-sama budak-budak dan bapak-bapak budak kerja resort lain yang rata-rata memang tak reti nak puasa. Penat, selalu jugak berbuka dengan burger dan kentang goreng masa kena shift malam. Mula-mula dapat hanset, Nokia 3315, amat ...

Read More »

Feel Hari Raya

Aku fikir, perasaan Hari Raya sudah lama hilang di dalam hati aku ini. Lama, semenjak aku sudah bersekolah menengah. Hari raya hanya seronok ketika aku masih kanak-kanak. Bukan seronok kerana dapat duit raya. Tapi sebab lain. Meriah hari raya dapat dirasakan jika life dari kecik memang kat kampung. Tapi aku ...

Read More »

Kad Raya

Seumur hidup aku, jarang-jarang aku bagi kad raya kat kawan-kawan. Seingat aku, sekali je la pun. Kat seorang makwe yang sekarang ni dah jadi bini aku. Masa tu aku tengah study kat poli lagi. Mula-mula bini aku yang bagi kad raya kat aku. Kad raya tu sangat canggih, berteknologi dan ...

Read More »

Amacam life kahwin, best tak?

Selalu juga aku diajukan persoalan yang agak bingai seperti itu semenjak aku mendirikan rumah tangga ni. Semacam dah jadi soalan standard daripada rakan-rakan terutamanya yang masih bujang untuk bertanyakan hal-hal yang sedemikian. Aku tak pasti persoalan itu ada maksud tersirat atau si penyoal itu tadi adalah bodoh-bodoh alang sifatnya. Jika ...

Read More »

Minat Membaca

Membaca amalan mulia. Itu kempen punya ayat. Bagi orang yang memang dah dari kecik suka membaca, kempen jalan tak jalan baca tetap baca. Aku mula membaca sejak dari aku kenal ABC. Tapi aku lewat sikit la nak membaca banding dengan budak-budak baya aku yang lain. Diorang dari tadika dah pandai ...

Read More »

Aku dan Pengangkutan Awam

Aku takda kereta. OK. Mula-mula aku dapat kerja kat Johor ni aku rasa takda masalah untuk aku berulang-alik ke KL tiap-tiap bulan dan balik ke Perak bila ada cuti panjang. Sebabnya Keretapi Tanah Melayu berhenti dekat Stesen Paloh ni. Walaupun kecik, tapi penumpangnya boleh dikira ramai jugak. Terutamanya yang nak ...

Read More »