Artikel Terkini

Feri Sekolah

Masa gua kecik-kecik dulu, dari sekolah rendah sampai lah ke sekolah menengah, kenderaan yang gua gunakan untuk berulang-alik pergi sekolah adalah trak askar. Selalu geng-geng bapak gua panggil trak ni FERI SEKOLAH. Kenderaan ni digunakan dalam pergerakan berulang-alik antara dua poin secara tetap setiap hari, sebab itu ia dipanggil feri, ...

Read More »

Saya Sayang Mak Saya

Peh, entri dah macam tulisan kat baju budak-budak baru nak up selalu pakai pergi jalan-jalan kat pekan. Gua memang tak akan pakai baju-baju spesis yang cenggitu. Segan. Kaler dan typeface yang digunakan tidak menepati citarasa gua. Deme ni tak kenal font type jenis Helvetica gamaknya. Berbalik kepada tajuk utama perbincangan ...

Read More »

Boikot Memboikot

 ‘KAMI SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA MENENTANG / BENCI / BANNED __________ (Sila isikan perkataan yang bersesuaian mengikut isu-isu semasa)’ Sejak dua menjak kebelakangan ni, gua mendapati semakin banyak group-group yang bersifat kebencian terhadap sesuatu atau individu ditubuhkan di dalam Fesbuk. Gua tak ambik port sangat dengan benci-benci. Lagipun, benci-membenci ni bukan ...

Read More »

Kapel lagi syok dari kahwin?

Nak kawin susah, tapi berkapel berkepit siang malam tu boleh pulak. Aper cer? Budaya kapel-mengapel sekarang ni dah makin berakar umbi di dalam masyarakat kita. Terutamanya di IPT. Ah, tak payah kat IPT, kat sekolah pun dah menggedik nak berkapel. Siap nak bunuh diri pun ada sebab cinta ditolak. Peh, ...

Read More »

Berladang

Hari minggu ni gua takda plan nak merayap, jadi gua ambik keputusan gotong-royong kat kebun pisang member gua. Kebun yang seluas 5 ekar setengah tu memang amat luas. Memang tak terbuat kalau sorang-sorang. Gua pagi tadi bangun lambat. Pukul 9 baru terjaga. Subuh dah tentu burn. Tak tau kenapa gua ...

Read More »

Apakejadahnya Metroseksual

Pada suatu ketika dahulu, gua mempunyai sorang kawan yang amat lembab nak bersiap untuk keluar rumah. Terhegeh-hegeh mengalahkan pengantin. Dia punya masa nak bersiap tu, gua rasa tunang gua pun lagi cepat siapnya. Mujur kawan gua ni tak pakai gincu dan celak. Kalau dia pakai jugak, memang gua ambik keputusan ...

Read More »

Internet Lembab Sehingga 2 Mei

Gangguan akses internet akan dialami sehingga 2 Mei 2010 disebabkan kerja-kerja penyelenggaraan kabel telekomunikasi dasar laut. Diharapka korang semua bersabar sehingga kerja-kerja penyelenggaraan selesai. Gua tengah siap-siap nak menyelam nak gotong-royong betulkan kabel dasar laut kejap lagi ni.

Read More »